Apie kategoriškumą ir reiklumą

Reiklumas pirmiausia yra svarbus sau pačiam.

SAVĘS PAŽINIMAS

Aš tikiu, kad reikia būti reikliam sau iki galo. Tikiu, kad galiu atsiskleisti iki galo tik tada, kai sau nenuolaidžiauju, bet skatinu. Net jei ir sunku ir tenka išlipti iš komforto zonos.

Kita vertus, būnant mokytoju yra sunku būti reikliam mokiniui. Kad būtum jam tinkamai reiklus, turi jį pažinoti, kokios jo asmeninės savybės, kokie jo akademiniai pasiekimai, kas jį skatina, kokios jo didžiausios baimės. Reiklumas - įrankis, kuriuo manipuliuoja profesionalai 😊

Kol nemoku būti reikli, labai lengva nupulti į kategoriškumo liūną. Būti kategoriškam yra labai lengva. Arba tamsu, arba šviesu. O juk aušra pati gražiausia 😊

Aš visada nerimauju, jeigu reikia iš mokinio išsireikalauti, kad jis atliktų kokį nors darbą iki galo. Jaudinuosi, kad nebūčiau per griežta, ir tuo pačiu per švelni.

Vieną kartą sugalvojau pakankinti savo mylimus aštuntokus (abi mylimas klases) ir paprašiau jų cheminius elementus atsiskaityti žodžiu. Oi tai buvo jiems stresiuko. Vienas mokinys iš 43 mokinių man pasakė, kad neatsiskaitinės.

-Jonai, tu tikriausiai juokauji.

-Ne.

-Tu, ką, nori, kad aš tau tiesiog 2 parašyčiau?

-Jo,- nusišypso. Aš jam atgal nusišypsau ir nieko nesakau.

Ane.

Jeigu būčiau kategoriška, ir sakyčiau, arba atsiskaitai, arba du, tai tvarkoj, du. Bet aš matau puikią galimybę pabūti reikliai iki galo.

Pamaniau, kad po žiemos atostogų tiesiog nueisiu pas juos į klasytę, lygiai taip pat saldžiai nusišypsosiu ir pranešiu jam gerąją naujieną, kad tegul artimiausią pamoką ruošiasi atsakinėti. Ir jeigu atsisakys, ne bėda. Iki pusmečio galo bus dar pakankamai laiko. Jeigu reikės, ir iki mokslo metų galo!

Ir pamiršau. Atėjo ir praėjo dar vienos žiemos atostogos, o mano Jonas neatsiskaitė. Ką gi, bandysime rytoj!

Aš verčiau nusižengsiu užsibrėžtam terminui, negu leisiu savo mielam mokiniui Jonui neišbandyti savęs ir neišeiti iš komforto zonos. Nežinau, kokia pas jį zona su tuo dvejetu būtų, bet save išbandyti tikrai reikia.

Kiek daug dar reikia man padaryti dėl mielųjų aštuntokų, kad jie baigtų šią mokyklą su šypsenomis!