Apie darbų taisymą
Vertinimas - ne tik darbų ištaisymas, bet ir rezultatų analizė.
MOKYTOJAI
Be galo mėgstu taisyti mokinių darbus. Kiek pakalbu su kitomis kolegėmis, niekas to daryti per daug nemėgsta. Ir be reikalo!
Aš išmokiau visas savo klases, kad parašius kontrolinį ar savarankišką darbą reikia ką nors nupiešti.
✅Ir jie piešia piešia.
✅O aš grožiuos grožiuos.
✅Juokiuos juokiuos.
✅Kartais verkiu.
✅Kartais verkiu iš piešinių ar jų raštelių mielumo.
✅Kartais, kad taip nieko ir neišmoko.
✅Bet čia būna retai.
Man patinka, taisyti darbus ne tik dėl, kad jie gražiai ką nors nupiešia. Taisydama darbus pamatau,
💯ką jie tikrai išmoko,
💯ko jie taip ir neišmoko,
💯koks yra tikrasis klasės žinių ir įgūdžių lygis,
💯žinau išsyk, kurias temas reikėtų mokyti giliau/ilgiau/kitais būdais
Aišku, mėgstu susiskaičiuoti ir klasės pasiekimų vidurkį. Pagal jį galiu visada palyginti, ar labai nusivažiavome ir kada jau kelti tėvelius ant kojų :))
Vertinu mokinius kriteriniu vertinimo tipu, t.y. surašau už užduotis taškus ir žiūriu, kiek kuriam mokiniui sekėsi juos surinkti.
Tėvams labiausiai rūpi norminis vertinimas, t.y. kaip sekėsi mano vaikui lyginant su kitais mokiniais. Tad būtinai turiu sau išskirti mokinių intervalus. Neužtenka žinoti tik koks yra klasės pasiekimų vidurkis.
Aš jaučiuosi rami ir patenkinta, kai
👏bent 85 % klasės mokiniai pasiekia patenkinamąjį lygį
👏klasės vidurkis yra bent 60 % procentų (tai reiškia, kad jei klasėje yra, tarkim, 26 mokiniai, tai neigiamus pažymius gavo 1-4 mokiniai)
👏bendras visų mokinių klasės pažymių vidurkis yra bent 6
Skamba kaip ganėtinai žemas pažymys. Ir kuo aš remiuosi, jei man užtenka tokių pasiekimų? Remiuosi normaliuoju skirstiniu arba vadinamu Gauso skirstiniu. Juo remiamasi ir per brandos egzaminų vertinimą.
📈Idealiuoju atveju iš šių pažymių galiu matyti, kad mokinių vidurkis, moda ir mediana sutampa.
📈Jei klasėje mokiniai praleido daug pamokų ir neišmoko daug temų, pažymių išsibarstymas bus kur kas didesnis ir į tai žiūrėsiu ramiai, nematydama per daug didelės savo kaltės.
Didelė kaltė mane gali užklupti matant, kad
📉klasės pažymių vidurkis mažesnis nei 50 %
📉pažymių pasiskirstymas yra labai tolygus (pvz. visi tik žemi pažymiai - niekas nieko neišmoko, o visi aukšti pažymiai - per lengvas darbas)
📉pažymių pasiskirstymas yra labai netolygus (pvz. pusė klasės neigiami, tada keli teigiami ir keli dešimtukai
📉mokiniai nepraleido daug pamokų
📉negali savęs guosti, kad jei yra bent vienas dešimtukas, tada su mano mokymu viskas gerai.
📉yra toks matematinis dydis kaip standartinis nuokrypis :) Jis ir taip jau parodo, kad iškrypti iš normos yra normalu :)
Tad remiantis mano pasirinktu skirstiniu, aš matau, kad jei gaunamas bent vienas dešimtukas šalia krūvos neigiamų pažymių yra visiškai būdingas šiam skirstiniui ir tai manęs visai neišgelbėja.
Ar man yra taip buvę? Tikrai taip. Ir ne vieną kartą. Ir ką aš dariau? Na, pasikalbėjau su mokiniais apie jų prastus pasiekimus. Ir mokėmės tai dar kartą kitais būdais. Ar padėjo? Ne visada. Bet juk mokosi ne tik jie, bet ir aš. 🙂
Tai kitą kartą, kai pamatysite grąžinamus kontrolinius ir pažymius, dabar jau žinosite, kas iš tiesų už viso šito slypi. 🙂
p.s. ir ne. aš pati viso to neskaičiuoju. Tam yra appsai 🙂
p.p.s. ir ar man reikia, kad kas nors pasakytų, ar aš gerai dirbu (arba, kaip dažniausiai sako, kad blogai dirbu) ? Nereikia, nes ir pati žinau 😎 😃
p.p.p.s. tam, mokiniai, jums pradžiai ir reikia excelio.
Gerų ateinančių kontrolinių!